Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na kole po dálnici! (explore NYC by Favorit F1, chapter #1)

Já si říkal, nevjížděj tam! Vybočit jedinou silnicí z východního cípu Long Beach mimo ostrov samozřejmě lze. Po dálnici. Na Favoritu F1, co narvaným americkým kárám fakt nestačí. Speed limit 55 nepřesáhnu, to je mi teď už jasný ..

Ohio Ave od pláže a na křižovatce vpravo. 10 kilometrů pobřežní nudy východně. Z červený na červenou. Cvak, vystoupit z nášlapu. Cvak ... cvak ... sakr, cvak! Nastoupit napoprvé, když vám do obličeje valí smrady minimálně dva osmiválece s objemem 3 litry a více? Všude na semaforech řvou předimenzovaný ameriky. Cvak ... sakra, cvak! Zase jsem ten nášlap netrefil. Pokaždý, když netrefím, ujede mi hladká podrážka dopředu a já nemilosrdně narážím. Varlata na rám. Au ... Auuuu!

Poslední křižovatka mi přijde ještě rozlehlejší, než obvyklé fotbalové stadiony. Tři pruhy zůstávají, ale přidávají se zelený návěsti? A mýtnice!? V pravém pruhu po krajnici vyjíždím na most mezi ostrovy. Ty osmiválce řvou teď víc a rozhánějí se po hodně široké tříproudovce za mostem, Loop Pkwy. No a pak to došlo i mně. Jsem na dálnici! Vrtám šlapkama jak magor. A možná jsem přesáhl i speed limit 30, který jsem doteď míjel. Jenže tady je 55 a už je celkem jasný, že jsem vprdeli.

Po osmi kilometrech první sjezd. Nejrychlejších osm kilometrů v mém životě, zcela jistě rychlostní rekord pro Favorit F1 Special, co mám pod sebou. Vydržel to tempo. Já taky. Šílenej strachem vyjíždím táhlým dálničním výjezdem na další sousední ostrov Jones Beach. Dřív to prostě nešlo! Voda, bažiny. Na konci výjezdu se napojuju na dvouproudovku, která má šiři minimálny rwy letiště Příbram. Hned poté je tu výjezdní mýtnice. Na smrt vyděšený mýtný bábě gestikuluji, jestli mohu projet? Nezmůže se na nic. Jen na mě vejrá s otevřenou pusou. Můžu, asi.

Na otočce na západním cípu tohoto ostrůvku hledím do Google Maps. Ano, ano. Tady odsud se nedostanu jinak, než opět po dálnici. Leda, že bych si zavolal Uber anebo vodní taxi. Výborně. Sbírám sílu a užívám si pár kilometrů středem po highway king, kde nikdo nejezdí. Jedu po střední přerušovaný, až se zamyšleně proberu zase u mýtnice s bábou. Ještě nestihla polknout a už je znovu vyděšená. Už se neptám a ještě než zavolá cops, vrtám šlapky a mizím na dálničním nájezdu v protisměru toho, odkud jsem přijel. Než na dálnici úplně najedu, mi to nedá, udělám si fotku pod mostem, kterým začíná nové dobrodružství. Zrovna nikdo nejel a další momentku už jsem nečekal ...

Modlím se, abych nepíchl. Modlím se, abych neurval šlapky. Modlím se, aby mě nikdo nerozplácl. Hlavně ne ty šíleně velký trucky! Je až zajímavý, že si mě nikdo nevšímá!? Před zúžením zastavuju, už nemůžu. Dělám fotku a snažím se za bílou, kde už bohužel není odstavný pruh, kolo rozšlapat na souběžnou rychlost aut. Aby to kolem mě nedělalo "vžum" ale pomalejší "vžuuuuum". No a konečně někdo troubí. Borec v kabrioletu. Mává a klepe si na hlavu. Já mu to neoplatím. Jedu tak rychle, že by mě mohl poryv větru při vyosení z aerodynamický polohy sejmout. Jako na motorce, znáte to, ne? Určitě jsem jel totiž tak rychle jako na motorce.

V městečku slezu z kola a na vachrlatých nohou usedám na chvíli do blue grass. Ano, teprve ve 41 letech jsem si splnil svůj sen - po dálnici na kole! Favorit F1 je silný stroj, to nemohu říct. Ale nějak jsme za těma autama táhli. Šlapal ale jako hodiny. Točil jsem nejtěžší převod. Šel tiše, nízké otáčky, akcelerace slušná, brzdy jsem moc nepoužíval. Při vyšších otáčkách se nepřehřívá, odpor vzduchu minimální, drží stopu, řízení přesné. Co bych vám o něm ještě tak řekl? Ano, jedno mi tam výrazně chybí! Odkládací stolek na pití. Podle toho musí evropské automobilky předělávat svoje BMW like auta, aby uspěly na americkém trhu. Favorit F1 nemá odkládací stolek na kávu!

Autor: Tomáš Šebek | čtvrtek 14.6.2018 5:31 | karma článku: 23,35 | přečteno: 926x
  • Další články autora

Tomáš Šebek

Na Favoritu Manhattan kolem do kola (explore NYC by Favorit F1, chapter #3)

Chci jízdenku na kolo, strejdo! Pokladní na stanici Long Beach nechápe a furt dokola mluví o bike permit. Nechci permici! Chci jednorázovou jízdenku do centra NY, chápeš?!

19.6.2018 v 12:43 | Karma: 14,96 | Přečteno: 643x | Diskuse| Sport

Tomáš Šebek

Na americký cyklostezce na kole pod pokutou $250! (explore NYC by Favorit F1, chapter #2)

Dálnici na kole? Big thanks & fuck you! Dnes jsem chytřejší. Dnes jsem víc než chirurg! Long Beach opouštím přes Island Park na sousední, vlastní Long Island. Intervalový tréning z červené na čevenou po 200 metrech pokračuje ...

16.6.2018 v 18:28 | Karma: 12,88 | Přečteno: 836x | Diskuse| Sport

Tomáš Šebek

Z Long Beach na Manhattan (explore NYC by Favorit F1, chapter #4)

Na konci Ohio Ave vlevo. Stoupám do pedálů a držím 36kmh na rovince. Jako obvykle se vztekám s dírama velikosti jednoho Favoritu, trpím s kotoučovkama, když dobržďuju na všech(!) křižovatkách na červenou. Smart city Long Beach!

12.6.2018 v 5:50 | Karma: 15,42 | Přečteno: 567x | Diskuse| Sport

Tomáš Šebek

Afghánistán, mise 2, den 23: Bezesné noci

Ratatatatatatata, ratata ... tata, bum, bum ... 6:09 budíček. Po hodině spánku. Nejdřív štěkající kalachy. Pak kulometná palba. Následuje několik výbuchů. Ne, dneska neslaví. Tohle trvá tři minuty, a to je podezřele dlouho.

2.11.2015 v 9:00 | Karma: 18,50 | Přečteno: 1917x | Diskuse| Ostatní

Tomáš Šebek

Afghánistán, mise 2, den 13: Je jaro a budí se mi hlavy

Jsem desetiletej kluk. Chodím, běhám, mluvím, umím počítat. Mám paměť. Někde uvnitř mě je moje já. Uvědomuju si sebe sama. Jmenuju se Rahmudin. Běžím po ulici. Auto. Rána do hlavy. Pouštím draka z ruky...

6.8.2015 v 8:00 | Karma: 20,61 | Přečteno: 1310x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Necítí bolest a nekomunikuje. Matyas trpí vzácným syndromem, rodina shání pomoc

28. dubna 2024  18:24

Zpomalený vývoj, neschopnost ovládat tělo, záchvaty vzteku či snížený práh bolesti. Tak vypadá...

  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2087x
Můj indiánský pradědeček mi odkázal motorovou pilu. Udělal to hned potom, co s ní v opilosti uříznul nohu svému krajanu, který s ním onoho osudného prvního máje putoval za účelem podřízutí májky v sousední vsi. Stál blbě, májka byla moc blízko nohy, chyběly centimetry ... (www.mediciman.cz, březen 2005)

Seznam rubrik