Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z Long Beach na Manhattan (explore NYC by Favorit F1, chapter #4)

Na konci Ohio Ave vlevo. Stoupám do pedálů a držím 36kmh na rovince. Jako obvykle se vztekám s dírama velikosti jednoho Favoritu, trpím s kotoučovkama, když dobržďuju na všech(!) křižovatkách na červenou. Smart city Long Beach!

Úplně dneska kašlu na pěšinku pro pěší na kraji mostu. Za mostem to krosim suverénně napříč přes mítnicí, čtyři pruhy tam a čtyři zpět. Je to jako nějaká únikovka anebo Perský princ v podání starého PC 486. Vžum, auto přede mnou. Šup za nim, bacha, zvedá se další závora, ještě mám čas, teď zastavit, tyvole o fous ...

Rockaway je malebný městečko. Asi tak jako pražské Jižní město. Taky takový bezva paneláky tady. K mému velkému překvapení najíždím na pobřežní panelku ... ale pozóóór! Spáry jsou krásně vyasfaltované, je to hladký jak zrcadlo. Jemně mrholí, teplota je ideální, motory ve stehnech můžou běžet naplno a budou se dobře chladit. Přidávám na 42kmh a držím to dalších 10 kilometrů pobřežní dálnice pro cyklisty. Tohle byla fantastická jízda, občas přerušovaná jen vstupem na pláž pro dvounožce. Připomíná mi to cestu na pobřeží severního moře. Bikers’ highway panelka! A Favorit neslyšně letí a já si užívám ten svist.

A do háje! Zapomněl jsem imbus a montpáky! Od domova už 20 kilometrů. Vracet se nebudu. Ale bude to prima dojít pěšky s kolem na zádech, pravděpodobně bos, protože v těch křápech na kufry se fakt chodit nedá ... Příště více myslet než si vypnu mozek a pošlu sílu do šlapek. Na konci tohoto ostrova se v mém perimetru ukáže Manhattan. Na horizontu, vzdušně tak 20 km, je rozhodnuto. Dneska tam dojedu a budu rychlejší než vlak. No jako doma v závodech s City Elephant! Hnusný předměstí Brooklynu letím v závodnim tempu. Díry v 30 plášti Strada Bianca na karbonové obruči Campagnolo se už nebojím. Jedno kolo prý za 60 tisíc ... Párkrát zakufruju, když vylítnu z nepříliš udržovaný cyklostezky. A jsme tady, pár stovek metrů před Brooklyn bridge směrem na Manhattan.

Nájezd na most pro cyklisty netrefím. Věnuju se zjevně zfetovanýmu bikerovi, co na všechny křižovatky přede mnou vletí na červenou. Objede celou křižovatku v kruhu kolem dokola před maskama brzdících SUV, aby pak zvolil přímý směr a pokračoval na další křižovatku, kde se situace opakuje. Ještě že už jsem na mostě, on pokračoval v jízdím pruhu pro auta. Já tedy volím cyklostezku. Jet se tu nedá. Turisté přepadávají přes bílou čáru uprostřed chodníčku na stranu cyklistů. Ti zkušenější tady mají různé houkačky, alarmy, píštaly, sirény. A neváhají to trvale používat.

Brooklyn Bridge. A určitě mi nikdo nevymluví, že první, minimálně ten novodobý Favorit na něm je ten, co na něm je ten, co jsem já. Fotím to svítivě červený kolo s pozadím hnědého mostního pilíře a věžáky Manhattanu na obzoru. Pirelli by koukal! Pak se protlačím na manhattanskou stranu turisty přetíženého chodníčku a s trouchou únavy protnu město po hodně špatných, zelených bike paths, co na ně furt lezou pěšáci, až k železniční stanici Penn Station. Odtud vlakem tam, odkud jsem přijel. 43 kilometrů za 1:43. Takhle bych se plazit od nás ze vsi do centra Prahy do práce nechtěl. O dva kilometry méně mám v lepší dny i za 1:13. Favorit ale nezklamal. Co nejdřív mu nakoupím mazání na řetěz.

Autor: Tomáš Šebek | úterý 12.6.2018 5:50 | karma článku: 15,42 | přečteno: 567x
  • Další články autora

Tomáš Šebek

Na Favoritu Manhattan kolem do kola (explore NYC by Favorit F1, chapter #3)

Chci jízdenku na kolo, strejdo! Pokladní na stanici Long Beach nechápe a furt dokola mluví o bike permit. Nechci permici! Chci jednorázovou jízdenku do centra NY, chápeš?!

19.6.2018 v 12:43 | Karma: 14,96 | Přečteno: 643x | Diskuse| Sport

Tomáš Šebek

Na americký cyklostezce na kole pod pokutou $250! (explore NYC by Favorit F1, chapter #2)

Dálnici na kole? Big thanks & fuck you! Dnes jsem chytřejší. Dnes jsem víc než chirurg! Long Beach opouštím přes Island Park na sousední, vlastní Long Island. Intervalový tréning z červené na čevenou po 200 metrech pokračuje ...

16.6.2018 v 18:28 | Karma: 12,88 | Přečteno: 836x | Diskuse| Sport

Tomáš Šebek

Na kole po dálnici! (explore NYC by Favorit F1, chapter #1)

Já si říkal, nevjížděj tam! Vybočit jedinou silnicí z východního cípu Long Beach mimo ostrov samozřejmě lze. Po dálnici. Na Favoritu F1, co narvaným americkým kárám fakt nestačí. Speed limit 55 nepřesáhnu, to je mi teď už jasný ..

14.6.2018 v 5:31 | Karma: 23,35 | Přečteno: 926x | Diskuse| Cestování

Tomáš Šebek

Afghánistán, mise 2, den 23: Bezesné noci

Ratatatatatatata, ratata ... tata, bum, bum ... 6:09 budíček. Po hodině spánku. Nejdřív štěkající kalachy. Pak kulometná palba. Následuje několik výbuchů. Ne, dneska neslaví. Tohle trvá tři minuty, a to je podezřele dlouho.

2.11.2015 v 9:00 | Karma: 18,50 | Přečteno: 1917x | Diskuse| Ostatní

Tomáš Šebek

Afghánistán, mise 2, den 13: Je jaro a budí se mi hlavy

Jsem desetiletej kluk. Chodím, běhám, mluvím, umím počítat. Mám paměť. Někde uvnitř mě je moje já. Uvědomuju si sebe sama. Jmenuju se Rahmudin. Běžím po ulici. Auto. Rána do hlavy. Pouštím draka z ruky...

6.8.2015 v 8:00 | Karma: 20,61 | Přečteno: 1310x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:44

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka

25. dubna 2024  13:42

Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:40

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  13:37

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2087x
Můj indiánský pradědeček mi odkázal motorovou pilu. Udělal to hned potom, co s ní v opilosti uříznul nohu svému krajanu, který s ním onoho osudného prvního máje putoval za účelem podřízutí májky v sousední vsi. Stál blbě, májka byla moc blízko nohy, chyběly centimetry ... (www.mediciman.cz, březen 2005)

Seznam rubrik